dinsdag 23 december 2014

De 'Rompslomp'-methode

Oke. Ik mag dan een zeikwijf zijn, sommige dingen computen gewoon niet in mijn hoofd. Vandaag zou de inschrijving voor de werkgroepjes starten op Nestor. Geen tijdstip, enkel een datum. De eerste keer timetablen is best spannend voor ons eerstejaars. Dus wij angsty freshmen braaf om 0:00 paraat(de cursusinschrijving de dag ervoor begon immers ook om 0:00). Er gebeurt niets. Prima, wellicht doen ze het 's ochtends. 08:00? Niets. 09:00? Nada. 10:00? Rien...Ik zeg tegen mijn zusje: 'Waarom geven ze ons dan ook geen tijdstip/frame!' Waarop mijn zusje antwoordt: 'Ja, ik ben ook vaak genoeg voor niets vroeg opgestaan, en ze kunnen het op Nestor ook gewoon time-releasen, net als in Progress...' Oke, hier is wat er dan gebeurt in mijn hoofd: Feit 1: dit is al jarenlang een punt van frustratie. Feit 2: het is heel simpel op te lossen. Feit 3: NIEMANDDDDDD heeft hier beleid op gemaakt...Ik begin bijna te denken dat het hele universitaire curriculum erop is ingericht om je gevoelloos te maken voor frustratie, zodat je, als je later groot bent, beter geschikt bent als werknemer (mak lammetje) in de bedrijfswereld. (De academische wereld werkt ironisch genoeg eigenlijk precies hetzelfde, vraag maar aan een PHD-student) Echt hoor, ik wou wat ik wat meer talent had voor accepteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten