dinsdag 2 september 2014

NESTORdenen

Holy shit. Het studeren is AAN. Maandag de eerste colleges en direct al een inleveropdracht met deadline volgende ochtend 9 uur. Afgelopen vrijdag hadden we de formele introductie.
Daar moet je je het volgende bij voorstellen:

       "Hallo, ik ben Dr. die-en-die, jullie studieadviseur, welkom op de opleiding, -contextueel relevant grapje-, algemene informatie, dit is je mentorgroepje."

       "Hallo, mijn naam is Dr. die-en-die, ik ben jullie mentor, dit is jullie mentorgroepje, voorstelspelletje, hier hebben jullie een shitload aan praktische informatie, SUCCES."

Het leeuwendeel van die praktische informatie had te maken met de ICT. Nestor and the like. Voor de oningewijde lezer: Nestor is het Blackboard van de RUG. Blackboard is een digitale leeromgeving. Per vak heb je een pagina waar je kunt zien voor wanneer je wat moet doen en instructies. Dit alles moet je dus inventariseren voor al je vakken, inschatten hoeveel tijd je taken kosten en wanneer je wat gaat doen in een voor je werkcolleges strategische volgorde. Samen met je studentenmail en het programma Progress die je resultaten bijhoudt is Nestor je studiebijbel.

"Alle informatie zal jullie nu nog wel overspoelen en je weet misschien nog niet alles, maar dat wordt vanzelf duidelijk, maak je geen zorgen", werd ons tijdens de introductie verteld.
Dit zijn allemaal LEUGENS!

Tijd om te wennen aan de interface en functies van Nestor hebben we nauwelijks gehad. Nog voor de introductie hadden we ergens al een mailtje gekregen van: "hier en hier is je gebruikersnaam, dit is je studentenmail, neem alvast een kijkje."

Voor ons eerste hoorcollege moesten we 19 pagina's lezen, zo wist Nestor mij te vertellen. Ook moesten we na ons tweede college dus al opdrachten vinden en versturen via dit vernuftige programma. Het klinkt ook veel meer als een hondennaam vind ik: 'Nestor'. Maar deze hond commandeert mij, in plaats van andersom.
Ondertussen heb ik al meer dan 40 pagina's moeten lezen uit onder andere boeken die nog niet eens iedereen gekregen had ivm één of andere glitch in the system van de Studystore. Ook bleken niet alle titels via said Studystore beschikbaar. Dus mijn studiegenootjes en ik moesten direct aan de slag als bezige bijtjes. Boeken kopen van oudere jaars, boeken scannen, pdfjes doorsturen...Ik heb het gevoel dat ik al een maand bezig ben! Nog even en dan is het system overload...Bij mij, niet bij Nestor. Dan is de pis pas echt lauw.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten